3. elokuuta 2012

Pipoja pienille

 Oli aika, kun kaikki mun parhaimmat urheilutossut sosialisoitiin perheen nuorten miesten toimesta. Nykyään voin rauhassa panostaa tossuihin, koska poikain kenkien koko alkaa nelosella ja minun kolmosella. Tänä päivänä on liipasimella muistikortit ja -tikut, akut sekä kaiken sortin piuhat. Olin onnellinen erään muistikortin ilmiintymisestä, sillä sieltä löytyi myös tämän postin kuvat, jotka olin jo ehtinyt mielessäni menettää.

     
Hesarissa oli huhtikuussa juttu Jorvin vauvoista, joille oli alettu neuloa pipoja ensin henkilökunnan toimesta ja sitten laajemmaltikin. Oli nimittäin niin, että vastasyntyneille piti ohjeistuksen mukaan kieputtaa sideharsoa tms. päähän, koska myssyjä ei löytynyt talosta riittävästi. 

   No, minä ajattelin samantien kantaa korteni kekoon, koska a) ajatus sideharsosta tökki ja b) minulta löytyi sopivasti langanjämiä pieniin pipoihin. Hesarin jutussa oli neuleohje ja lähetysosoite. Pipoja syntyi nopeaan tahtiin, yks tai kaks illassa ja pian sain kuvan pipot matkalle Jorviin. Voi olla, että syksyn aikana innostun pipoprojektiin uudemman kerran. 

Ei kommentteja: